Adrenalinový zážitek nabízí cyklistům Singltrek v Novém Městě pod Smrkem

25. listopad 2015
Singltrek je cesta pro jednoho cyklistu

Speciální trasy mají k dispozici nejen pěší turisté, ale i milovníci jízdy na kole. Jestli patříte mezi cyklisty, kteří před jízdou na uhlazeném asfaltu silnic dávají přednost pořádnému lesnímu terénu, vydejte se do severních Čech. Před sedmi lety tam v Novém Městě pod Smrkem vznikl první český singltrek.

Hlavní nástupní místo se nachází na okraji Nového Města pod Smrkem u přírodního koupaliště. Centrum Singltreku nabízí informační tabule, které vás předem seznámí s jednotlivými trasami čtyř různých obtížností.

„Singltrek je cesta pro jednoho cyklistu, trek je vedený v lese mezi stromy tak, aby se na něj vešel jeden člověk s jedním kolem. Často jsou tyto cesty i jednosměrné,“ vysvětluje Jaroslav Maděra z Nového Města pod Smrkem, který – ačkoliv je srdcem spíš turista, sám singltrekové cesty vyzkoušel jako terénní cyklista. I přes původní skepsi se mu jízda na dobrodružné lesní stezce zalíbila.

„Projel jsem si sice jen tu modrou, nejméně náročnou, ale bylo to úžasné svezení a příjemné vyhýbání se stromům po zpevněné cestě. Nikde se nezaboříte, ale přesto se musíte soustředit. A ta příroda vás úplně pohltí,“ přibližuje Jaroslav Maděra svůj zážitek ze Singltreku pod Smrkem.

Hlavní nástupní místo se nachází na okraji Nového Města pod Smrkem u přírodního koupaliště

Na nejméně náročné trasy se můžete vydat i s dětmi a bez svačiny v batohu, na delší úseky - červené nebo černé, které vedou až do Polska, už se doporučuje vzít si s sebou něco k jídlu a vyhradit si více času.

Singltrek v Novém Městě pod Smrkem funguje od jara roku 2008. Navrhnul ho velšský designér těchto stezek Dafydd Davis, údajně světová špička v oboru. Kdybyste chtěli projet poctivě celou singltrekovou stezku, na tachometru naměříte něco přes 80 kilometrů.

Když se na novoměstský Singltrek se svým horským kolem vydáte, nezapomeňte na cyklistickou helmu a pořádné obutí. Dobré je také nastudovat si předem, které části stezky jsou jednosměrné a řídit se v terénu speciálními značkami. „Značení je na sloupcích, je to podobné jako u automobilových značek,“ dodává Jaroslav Maděra.