Je těžké zastavit loď přímo u tonoucího, říká o natáčení seriálu Pod hladinou Šárka Krausová
Z přírodní brunetky se v posledních seriálech stala blondýnka. Ve Zlaté labuti ztvárnila ředitelku obchodního domu, v seriálu Pod hladinou hrála policejní techničku. Kvůli roli si musela udělat i řidičák na loď.
Šárka Krausová zazářila v seriálu Zlatá labuť, ale do našeho studia už přišla jako brunetka. „Návrat k mé původní barvě vlasů znamená, že už se seriál nebude natáčet. V hnědé se cítím nejlíp. Ale půjdu do jakékoli barvy vlasů, kterou bude role vyžadovat. Viděla jsem, že mě blond rozsvěcí, ale lépe se cítím jako bruneta.“
Šárka Krausová pochází z umělecké rodiny. Je rozená Vaculíková, její otec je skladatel Jaroslav Vaculík, strýc je herec Lukáš Vaculík. Usnadnilo jí to cestu do branže? „Rozhodně mě to nějak ovlivnilo. Vyrůstala jsem v divadle, tak to prostředí pro mě bylo známé a běžné.“
Na konzervatoř se ale přihlásila sama, nikdo o tom nevěděl. „Řekla jsem jim to, až když mě vzali. Tak to bylo překvapení.“ Hned v druhém ročníku ji režisér Ondřej Kepka obsadil do televizní pohádky Zakletá třináctka. „S Patricií Pagáčovou jsme hrály dívky z dětského domova. Odmala jsem toužila hrát princeznu. Ta se mi zatím nesplnila, ale jinak jsem měla v pohádkách hezké role. V Zakleté třináctce jsem hrála s velkými herečkami, jako byly Hana Maciuchová nebo Gabriela Vránová. To byla nádherná zkušenost. Obě nám byly nápomocné a byly nám oporou,“ vzpomíná herečka.
Řidičák na loď podmínkou
Díky své profesi se stále učí něco nového. V seriálu Pod hladinou si musela udělat řidičák na řízení lodě. „Jsem teď vůdce malého plavidla. Musela jsem umět přistavit loď. A to je tak těžké zastavit na tekoucí vodě přímo u tonoucího! Voda se pořád hýbe, loď se pořád hýbe. Je to velká manipulace posouvat tu loď jen o kousíčky.“
Zvládla to. Sice se původně chtěla potápět a byla smutná, že její role se nepotápí, ale když zjistila, co to všechno obnáší, byla ráda, že ji to minulo. „Matějovi Hádkovi po jednom potápění 14 dní pískalo v uších. Nesměl pak pod vodu, dokud mu to neodlehlo. Já bych asi byla hysterická.“
V divadle se vídá s manželem
Je stálou členkou Divadla na Vinohradech, kde hraje i její manžel Ondřej Kraus. „My to bereme jako výhodu, že hrajeme v jednom divadle, protože se aspoň vidíme. Jinak bydlíme na statku, kde máme koně. A když jeden z nás přes den zkouší, tak ten druhý musí být na statku, takže si aspoň večer v divadle popovídáme a dáme hubičku.“
Před lety napsala a zrežírovala hru Milena má problém. „Hlavní zmatek v hlavě hlavní postavy byl inspirací zmatkem v mé hlavě, ale ty další postavy už jsem hodně čerpala ze svých kamarádek a hodně jsem to míchala. Je to ze života. Všechny příběhy, který tam vyprávím, se reálně staly, ale ne té postavě, které jsem to přiřkla.“
Do role se i sama obsadila. „Už to hraju deset let. Za tu dobu se změnil způsob, jakým to hraju. Asi jsem začala být odvážnější a funguje to.“
Chtěla by režírovat i do budoucna? Ve Zlaté labuti začala hrát až ve třetí sérii. Jak se jí nastupovalo do rozjetého seriálu? Jak si užívala dobové kostýmy? Poslechněte si v pořadu Alex a host.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.