Sobotní Noční linka: Vanilkové rohlíčky

16. listopad 2024

Kolik pokusů je potřeba na dokonalý tvar, který nevypadá jako bumerang? Proč rohlíčky jednoho roku drží, a druhého se rozpadají na prach? Kolik vanilky je ještě „tak akorát“ a kdy už je to moc? Jaké jsou vaše triky na rohlíčky, co se nerozpadnou při prvním dotyku?

Kolik rohlíčků se sní ještě dřív, než vůbec dorazí na stůl? Proč se tolik lidí tváří, že pečení rohlíčků je zábava, když to může být boj? Jaký je rekord v počtu plechů, které jste upekli, než byl výsledek aspoň trochu jedlý? Jaké máte zkušenosti s „experimentálními“ verzemi rohlíčků? Ořechy, bezlepek, veganské?

Téma „Vanilkové rohlíčky“ je neoddělitelně spjato s tradicí vánočního pečení, vůní vanilky a hřejivým pocitem blížících se svátků. Rohlíčky patří k ikonickým druhům vánočního cukroví, které zná snad každý, kdo kdy aspoň jednou pekl na Vánoce. I když je recept zdánlivě jednoduchý, dosáhnout dokonalých rohlíčků není tak snadné – jejich tvar, křehkost, a hlavně ta správná vůně jsou výzvou i pro zkušené cukráře. A přitom stačí tak málo, aby se nepovedly – rozdrobily, připekly, nebo nedržely správný tvar. Diskuze o vanilkových rohlíčcích často otevírají i téma dalších druhů cukroví, přesto rohlíčky, s jejich jedinečnou vůní a křupavostí, zůstávají na vrcholu oblíbenosti. Vanilkové rohlíčky představují nejen výzvu pro chuťové buňky, ale i důkaz, že i když pečení někdy provází stres, ta chuť a vůně stojí za to!

Na vaše příběhy se v dnešní Noční lince z Prahy už teď těší Honza Macoun.

Volat do studia můžete na telefonní číslo 731 800 900 nebo psát na e-mail linka@rozhlas.cz, případně využijte webový formulář www.rozhlas.cz/linka.

autor: Honza Macoun
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.