Ateliéry seriálu Slunečná jsou hotový labyrint, shodují se Kristýna Kociánová a Filip Blažek
Zatímco herec Filip Blažek je divákům seriálu Slunečná dobře znám, postava Kristýny Kociánové je novinkou. Jak se nové seriálové dvojici v seriálu žije i to, jak vypadají seriálové ateliéry, prozradili v rozhovoru s Patrikem Rozehnalem.
Postava energické a trochu ztřeštěné herečky Eriky Janečkové v podání Kristýny Kociánové vtrhla do seriálu doslova jako velká voda. „Před první klapkou jsem se radila s režisérem, abych hraní nepřestřelila. Přece jenom jsem herečka, co hraje herečku, takže jsem se bála, aby to nebylo moc,“ říká Kociánová.
Oba herci se v seriálu často objevují vedle dvou malých chlapců, kteří hrají syny Tomáše Buriana. „Kluci mě berou spíš jako kámoše, protože jim často vymyslím nějakou ‚bejkárnu‘. Občas mi to ale ujede a mluvím sprostě a maminky si pak chodí stěžovat,“ přiznává Filip Blažek s úsměvem.
Tajemství ateliéru
Děj seriálu se sice odehrává na statku nedaleko Prahy, ve skutečnosti bychom ale většinu místností našli v pražských ateliérech. „Všichni máme na statku vlastní pokoj, ale vlastně jsme pořád v jednom a tom samém. A za rohem máme kozí chlívek,“ prozrazuje Filip Blažek. „A myslím, že hned přes chodbu jsou dveře ke starostovi. Dodneška v ateliérech občas zabloudím, je to takový labyrint,“ dodává Kociánová.
V ateliérech se kromě herců pohybují i zvířata, které dodávají seriálu autenticitu. „Největším zvířetem, se kterým jsem pracoval, byl v seriálu kůň. V ateliérech ale máme jenom kozy,“ říká Blažek. „To není pravda, byla tam už i kráva,“ vzpomíná si hned herečka. „Na place je ale určitě těžší zvládnout děti než zvířata,“ shoduje se s úsměvem dvojice.
Problémy na divadelních prknech
Kristýna Kociánová i Filip Blažek se kromě televizních obrazovek objevují také na divadelních prknech. Na žádost moderátora Patrika Rozehnala zavzpomínali na přeřeknutí i problémy, které je na jevišti potkaly. „Když jsem poprvé hostoval v Národním divadle, tak ještě chodily docentky a doktorky mluvy kontrolovat, jestli správně mluvíme. Dnes už je to každému poměrně jedno a mrzí mě, že řemeslo se už tak nehlídá. A skutečně jsem před premiérou dostal asi pět papírů s poznámkami a konstatováním, že takto mluvit nemůžu. Totálně jsem se sesypal a následovaly opravdu kruté čtyři dny před premiérou,“ prozradil herec.
„Přeřeky se mi stávají neustále a nejčastěji mě v televizi zastavují za moravskou správnou koncovku. Když mám nějaké větší emoční vypětí v rámci scény, tak mi to někde vzadu asi problikne a začnu říkat, že všechno bylo hezké, pěkné a milé. A pak to hrozně tahá za uši, když celý seriál je hezký, pěkný a milý,“ směje se Kristýna Kociánová.
Učí se oba herci texty dopředu, nebo vše dotahují až přímo na natáčení? A jaké požadavky režisérů považovali za svoji osobní výzvu? Uslyšíte v záznamu celého pořadu.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.