Pavlína Moskalyková Solo: S tátou jsme si nebyli jistí, jak diváci Četnické humoresky přijmou

31. srpen 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Pavlína Moskalyková Solo

Před kamerou stála Pavlína Moskalyková Solo poprvé a naposledy v roce 1971 jako Manča v Babičce. Od té doby se pohybuje pouze za kamerou, v roli scénáristky a režisérky. Na svém kontě má například slavné Četnické humoresky.

Pavlína Moskalyková Solo je dcerou televizního a filmového režiséra Antonína Moskalyka. Jako mnoho ostatních dětí slavných rodičů se i ona setkala s nadměrným očekáváním. „Děti slavných rodičů vlastně obhajují jejich práci. Když přijde člověk, který je mladý a talentovaný, a něco udělá, tak všichni řeknou, že je to zajímavé. Když ale přijde někdo, kdo má slavného rodiče, tak se třeba řekne, že není tak dobrý jako jeho máma nebo táta,“ říká. „Člověk si vždycky musí uvědomit sám v sobě, na co má či nemá a do jaké míry si může být jistý v kramflecích,“ dodává návod, jak se kritice vyhnout.

První herecká role

Pavlína Moskalyková Solo pochází z Prahy, nejkrásnější vzpomínky má ale ze Dvora Králové, kam jezdila za babičkou na každé prázdniny. Její dědeček byl navíc strojvůdcem, vlaky ji proto dodnes fascinují. „Kdybych měla popsat své dětství jedním slovem, bylo by to jasné – šťastné,“ říká.

Během dětství si také odbyla svou první a zároveň i poslední hereckou zkušenost, když si zahrála Manču v Babičce. „K Ratibořicím mám výjimečný vztah a dodnes tam trávím většinu svého času. A teď si představte, že je vám deset a najednou vidíte kočáry, koně a kostýmy spojené s tou nádhernou přírodou. Bylo to opravdu úžasné,“ vzpomíná na československý film, který režíroval její otec.

„Bylo to dílo, které absolutně předběhlo dobu. Premiéra proto byla přijata rozpačitě. Mnoho lidí psalo, jak to byl úžasný a objevný film. Pak byla ale strašná spousta lidí, kteří říkali, že Babičku tatínek zruinoval a zkazil. Pamatuji se, že jsme chodili kanály, a tak jsem ráda, že po těch letech se to stabilizovalo,“ říká.

Fenomenální úspěch Četnických humoresek

Jako scenáristka se Pavlína Moskalyková Solo uplatnila například v seriálech Dobrodružství kriminalistiky nebo Četnické humoresky. „Ani já, ani táta jsme netušili, jak seriál diváci přijmou. Pamatuji si, že mi táta po premiéře volal a říkal, že to bylo poměrně dobré sledování. A druhý díl pak měl naprosto fenomenální čísla,“ vzpomíná.

Režírování Četnických humoresek se ujala po svém otci v momentě, kdy mu diagnostikovali rakovinu. „Vždycky, když jsem za ním přišla do nemocnice, se ptal, jestli se točí. A dělalo mu hroznou radost, když jsem odpovídala, že ano,“ říká. „Dostala jsem ale ještě možnost nejenom s ním pracovat, ale užít si to, že jsme na place oba dva,“ dodává.

Svůj druhý domov má Pavlína Moskalyková Solo v Americe. Co si myslí o americkém humoru a proč do Spojených států odjela? Uslyšíte v záznamu pořadu.

Spustit audio