Jan Václavík v Tandemu

18. únor 2011

Kapelník orchestru GOLEM Jan Václavík byl v Tandemu Jana Rosáka. Prozradí, jaký má názor na uplatnění muzikantů v zahraničí. Dozvíte se, kdo vymyslel orchestru jeho jméno a s jakými hudebníky se potkal v Armádním uměleckém souboru.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Dobrý den, milí posluchači, z Tandemu vás opět zdraví Jan Rosák. Určitě mi dáte za pravdu, že jestliže něco dobře funguje, jsou za tím samozřejmě profesionálové. V showbyznysu to platí dvojnásob a já dodávám, že někdy je víc než nutná výrazná osobnost, která drží řád a disciplínu. Takovou osobností je i náš dnešní host, kapelník orchestru Golem Jan Václavík. Honzo, vítám tě.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Dobrý den, ahoj.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Doufám, že nám něco z té své kapelnické kuchyně dneska prozradíš, ovšem úvod samozřejmě bude patřit jako vždycky muzice, a jestliže tady máme kapelníka Golemu, tak pochopitelně hraje Golem.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Go, go, Golem, to byl titul téhle té úvodní orchestrální melodie. Já si myslím, že to je naprosto příznačné a symptomatické pro to, jak frčíš, Honzo. Jan Václavík je kapelníkem orchestru Golem, ovšem jako každý se musel někde narodit, někde strávit dětství, které ještě vůbec ani nebylo poznamenáno třeba muzikou. Kdepak si, Honzo, spatřil světlo světa.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, já jsem Pražák rodilej, dětství bylo víceméně úplně mimo muziku. Mimo, já jsem v podstatě až na gymnáziu, jak to většinou bývá, tak jsme si s pár spolužákama založili takovou dixielandovou partičku a tím jsme vůbec začali a protože chyběl klarinet, klarinetista, no, tak mě ukecali, tak jsem si šel do bazaru, tady v Lucerně bejval takovej bazar s hudebníma nástrojema, tak jsem si tam koupil nějakej šílenej klarinet za pár korun a víceméně dá-li se to tak říct, tak to byl úplnej začátek.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Počkej, počkej, já to ještě vrátím trošičku zpět. Tvoje rodina teda vůbec neměla žádný muzikantský kořeny, historii žádnou, tradici, nikdo nehrál v rodině.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Ne, já jsem první zakladatel.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A čím byli rodiče?

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Máma byla u nějaký firmy česko-německý jako korespondentka a překladatelka a táta pracoval, dnes aktuální obor, ve zdravotnictví. Měl na starosti lázeňský zařízení, všechny.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Čili spíš administrativu.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Spíš administrativu, kdy ještě měl za úkol rozdělovat a přidělovat krajům, jaký ty zařízení jsou k dispozici, v jakým jsou stavu, kde je potřeba nějaká úprava, nová střecha a tak.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Já se ptám proto, protože mnohdy je výběr povolání dítěte hodně podmíněn tím, co dělají rodiče, protože rodiče se napodobujou, že jo, tak koukáš na tátu, co dělá, na mámu.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Já ti rozumím, no, tak v mém případě ne.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Vůbec. 

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
To jsem zakladatel já, jestli se dá mluvit o nějaký hudební tradici, tak budu.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Takže jsi šel tedy jaksi studovat na střední školu, tam tě popadla muzika za pačesy a rozhodl jsi se, že budeš dělat muziku, nebo jsi pořád ještě pokukoval po nějakým, teď ale opravdu pozor, v uvozovkách, pořádným zaměstnání.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Klíčovej moment byl zřejmě, když jsem končil gymnázium, tak vypsali v AUSu konkurz na novou kapelu tanečního žánru, protože do tý doby ausflugoval jako obrovskej sbor, že jo, budovatelský písně. A najednou se tam vyskytl, objevil pan Pavel Bayerle, potom celkem se stal docela slavnej díky tomu a založil tam taneční orchestr. Velkej, klasický obsazení a na to vypsali konkurz, kam já jsem se drze přihlásil.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
V těch 18 letech, jo.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
A víceméně potom jsem proflákal tak nějak dva roky, než jsem byl povolán teda na vojnu a to už jsem vytáhl udělanej konkurz a radostně jsem vystoupal na Pohořelec a vlezl do toho baráku tam.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Nedávno jsem jel kolem, už tam asi není aus, viď, dneska.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Ani nevím, to přiznám se, ale vždycky, když jedu kolem, tak si na to vzpomenu, jak tam ty hodiny pomalu odbíjely ty dva roky. Ale dá se říct, že tam jsem definitivně hodil kotvu k týhle branži hudební.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Měli jsme tu v Tandemu na návštěvě jednoho muzikanta a ten mluvil o tom, že se mu líbí muzika, kterou hraje třeba Manhattan Transfer nebo předvádí a u nás třeba Golem, jo. Čili takový ty výborný melodie, který jsou založený na skvělejch muzikantskejch individuálních výkonech, to si myslím, že to splňuje vaše kapela beze zbytku. A já si myslím, že ty si nemůžeš stěžovat na nedostatek jaksi příležitosti hraní, včetně tedy ostatních členů kapely. Ale mluvil jsem nedávno s jedním muzikantem, který ve vaší kapele nehraje, a ten říkal, že jestliže se dneska chce muzikant v týhle branži uživit, tak musí hrát v několik kapelách, případně ještě třeba hrát i v zahraničí, je to tak opravdu?

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, mám trošku jinej názor na to účinkování v zahraničí. Ty doby jsou pryč. Dneska v podstatě by člověk těžko sháněl nějaký angažmá tam, protože muzikantů tam mají dost, stejně jako u nás, že jo. Ale je pravda, že kvantita těch vystoupení, i když my děláme prakticky s celou tou plejádou tý špičky naší populární, tak že by to bylo na nějaký extra super uživení, to se říct nedá. Takže budu konkrétní, dám příklad, pan Vašek Týfa, trumpetista, vynikající trumpetista, přesto, že máme teda akcí relativně dost, tak ještě hraje v karlínským divadle v orchestru a ještě chodí hrát s orchestrem tady pražskýho rozhlasu, s panem Kozlem. Jednak má na to teda čas, má na to chuť, to je důležitý. Baví ho to a navíc, kdyby byl odvislej teda jenom od těch vystoupení Golemu, tak zase by to až takový jako kor moc nóbl finančně nebylo.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No, vidíš to, to je dobře tohle to vědět, protože si určitě část veřejnosti myslí, jak si prostě ti muzikanti nežijou. Navíc je v podstatě přes den jenom tak jaksi pospávají a večer na chvilku zasednou takhle za ten pultík a odehrajou si dvě hodinky a jdou domů.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, to je hloupost.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jak vypadá třeba takový běžný den kapely Golem, zkoušíte?

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, odvisí to od toho, jakou akci máme před sebou, protože když třeba se dozvím, že hrajeme tam a tam, a že tam s náma jako sólisti budou vystupovat ti a ti, tak zjistím, že třeba, plácnu, s Ilonou Csákovou jsme nedělali asi přes rok, no, tak je potřeba udělat zkoušku a trošku si to oživit, že jo. My teda máme asi tři nebo čtyři kufry not od všech možných lidí, takže vždycky jenom se tam zaloví, vyndá se příslušnej sólista, přehraje si to. Takže těch zkoušek relativně je dost a prakticky, co nepotřebujeme zkoušet, je Petra Janů a Pepík Laufer, protože s nima hrajeme nejvíc. S Petrou koncerty, s Pepíkem takový ty jeho akce, kdy to většinou moderuje, protože nikdo mi nevyvrátí, že Pepa je tady nejlepší na tyhle ty jako /nesrozumitelné/, on je úžasnej, že jo. Takže si ho lidi jako často vyžádaj a s ním teda zkoušet nemusíme. To už za ty léta, občas přiděláme nějakou aktuální novinku, nebo.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Prosím tě, tak jako třeba, já nevím, virtuózní houslisté, klavíristé a tak, dennodenně zkoušejí třeba osm hodin, to už muzikant v týhle vaší branži nemusí, viď.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, 8 hodin ne, ale třeba hráči, který hrajou na nátrubkový nástroje, čili žestě, trumpetista, trombonista, tak třeba konkrétně mluvím o tom Vaškovi Týfovi, ten si to doma vezme, když nehraje ten den, tak si to tak na dvě hodinky musí, to jinak ten nátisk jde pryč a pak by měl problémy, no. Čili něco jinýho je to třeba, kdy já ten saxofon, to není až tak choulostivý, jestli 2, 3 dny vysadím, ale žesťoví hráči, ty teda to musejí hlídat, no.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Kariéru mého dnešního hosta, současného kapelníka orchestru Golem Honzy Václavíka, jsme opustili v té chvíli, kdy se stal saxofonistou AUSu.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Armádní umělecký soubor.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Takhle, promiň, se mi to plete.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Ale tohle byla odnož v podstatě taneční orchestr armádního městského souboru.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jak dlouho jsi tam strávil vlastně.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, dva roky. Na vojně presenční službu.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Dvouletá, že jo.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Dvouletá, bylo to nesmírně přínosný, protože tam kolem mě byli tehdy už vynikající hráči, Honza Slabák, trumpetista, později založil Moravanku. No, my jsme spolu dva roky tam válčili. Mojmír Bártek, to je od Gusty Broma, zase trombonista, že jo, tak takovýhle hráči tam byli výborný, takže se tam člověk spíš přiučil, naučil, zdokonalil.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To já myslím, že když končila takováhle garnitura tu dvouletou prezenční službu v AUSu, tak tam už čekali kapelníci a házeli lano, viď.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, jednak a jednak, když se na to podívám z druhý strany, tak byl už početnej zástup zájemců, kdo kdy už půjde do civilu a hned telefonát, já bych byl k dispozici a to se potom jako rozkřiklo tak, že v podstatě, když šel nějakej muzikant na vojnu, tak prvotní zájem byl zkusit AUS. Protože de facto jsi hrál dál, že jo, že sis občas natáhl zelenej mundúr, to nikomu nevadilo. Krásně jsi ty dva roky teda odkroutil, aniž bys musel lítat někde po cvičáku.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Aniž bys taky vypadnul, že jo, z toho hraní, to je jasný, no. Jak to bylo u tebe, když jsi skončil AUS, tak kam jsi mířil.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Já, když už se chýlilo, tak to už člověk tak měl vyhlídnutý, co by asi a tenkrát Mirek Válek, dneska dirigent rozhlasový symfonickýho orchestru, zakládal pod záštitou ministerstva vnitra takovejhle orchestr, jako měl AUS, tak měli i teda vnitráci, bohužel potom řada lidí mi říkala, hele, ty jsi v tý fízlrevue, že jo.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Říkalo se tomu tak, no.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
To jsem prostě nemohl s tím udělat vůbec nic. Ale šel jsem tam a tam jsem hrál zase dva roky pod tím Mirkem Válkem. Než se to potom rozešlo, v podstatě já jsem tenkrát dostal nabídku od slovenského orchestru Braňo Hronce. To byla věhlasná kapela na Slovensku, která byla teda zaměstnaná především v zahraničí. Takže já jsem s ním potom projezdil prakticky celou Evropu, dá se říct. Oni hráli ve Skandinávii, tuhle, támhle, v Itálii.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A já si myslím, že Braňo Hronec, to je muzikant, kterej shromáždil kolem sebe podobnou partu, jako je teďka Golem, jak jsem tak, si vzpomínám na to, na ten sound Braňa Hronce, už taková předzvěst Golemu.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
A my jsme měli potom zase, vždycky u mě jsou ty periody prakticky takový dvouletý, jo, takže zase asi dva roky jsem tam hrál, když jsme měli koncert tady v Praze a přišli za mnou kluci, který jsem znal, jednak jeden byl můj bažant v tom AUSu a pak za mnou přišel, jestli pan Hlava, trumpetista, a říkal, hele, nechtěl bys už se usadit v Praze, vždyť furt tady to ježdění. A já povídám, o co by šlo. On říkal, no, prosím tě, sólisti od Karla Vlacha, Milan Chladil a Iveta Simonová, přišli na to, že uživit ten big bend není tak jednoduchý, tak staví pan Borovička, což byl manažer Vlachova orchestru a potažmo i tohohle spolku, tak stavíme takovou malou partu na ježdění Chladil, Simonová a nějakej host. Nechtěl bys do toho jít. No, a je fakt, že už jsem toho měl nacestováno dost, tak jsem docela radostně po tom skočil. A pak jsem hrál asi 4 roky s touhle partou, která se jmenovala Šest strýců. Vedl to Luděk Švábencký a tam jsem byl prakticky až do doby, než mě oslovil Pepík Laufer, jestli bych mu nechtěl postavit kapelu.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A to už začínalo.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
A to začal Golem v 75.roce.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ano, tak k tomu se za chviličku dostaneme.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Kapelník Golema Honza Václavík taky o tom promluvil už, že často vystupují samozřejmě se zpěváky, taky mají sem tak nějakého hosta, já si myslím, že i nějakého baviče, potažmo vlastně Pepa Laufer je taky něco podobného, protože prokládá svoje vystoupení kromě výbornýho zpívání taky povídáním a je docela vtipnej. Ale ty si můžeš teď vybrat přímo z klasiků českýho humoru, Honzo. Tak koho zvolíš, kdo se ti dneska líbí třeba nejvíc.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, mně se nejvíc líbí ten Karel Šíp. Vážím si ho, protože dovede bejt aktuální k problémům, který se zrovna vyskytujou, reaguje na to. A je to jeden z mejch nejoblíbenějších pořadů, když si pustím Všechnopárty. Tak to se snažím si nenechat ujít, pokud teda nehraju.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Pokud nehraješ, ano.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Přesně tak. A vždycky se pobavím.

/ Ukázka /

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
O tom, že Chicago je jeho rodné město, což není samozřejmě pravda, Pepa se sice narodil někde v cizině, mám takový pocit, ve Francii, ale Chicago určitě to nebylo. Zazpíval Pepa Laufer. No, ale k Pepovi jsem se chtěl dostat, takže díky za tuhle tu písničku, protože Honza Václavík, můj dnešní host, kapelník orchestru Golem, se zmínil o tom, že v roce 1975 přišel Pepa Laufer s tím, že by bylo docela hezké založit nějakou kapelu, ve které on by byl sólistou, a to byl právě začátek Golema, je to tak, Honzo?

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Ano, přesně tak.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Kdo přišel s tím názvem, což je, myslím, docela dobrá marka teda Golem.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
To je taky hezká historka. Na kytaru v tý době tam hrál jistej Pavel Růžička, kterej je dneska známej především jako jeden z dvojice bratří Ormů. Takže tenhle Petr Orm jakoby, ale vlastně jménem Pavel Růžička, měl bratra výtvarníka, kterej krásně mimo jiný maluje, nebo maloval, on se bohužel zabil před pár lety, ale ten vymyslel název Golem.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jak ho to napadlo tak jako.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Nevím, nevím, co ho k tomu vedlo, ale když jsme potom nějak o tom mluvili, tak jsem se snažil to z něj vytáhnout, on říkal, no, hele, pro mě je Golem představa neutuchající, nezlomný energie a síly a to ve vás je, tak proč to nezdůraznit třeba tímhle tím titulem.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No, tak je to, je to značka jako hrom samozřejmě, to určitě jo. Myslím si, že kapela Golem, to, co jsi říkal, dost naplňuje a to právě díky tomu, co už tady taky padlo a to je to složení, prostě jeden hráč vedle druhýho jsou vynikající instrumentalisti. Mám takovej pocit, že ale v současným složení jste nezačínali, viď, se to mění trošku, že jo.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Ne, to se měnilo, dokonce několikrát. Ne teda celý orchestr najednou, ale že se vyměnil třeba bubeník, nebo potom za dva roky se vyměnil trumpetista, ale nutno říct, že teď v tomhle složení, jak hrajeme, tak už hrajeme 12 let bez jediný změny.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To už stojí za to, abys to vyjmenoval trošku, jak to vypadá.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
To už ani měnit nebudu.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To už by musela zasáhnout vyšší síla nějaká.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Ale je fakt, že se sešla teda sestava výborná, pan Týfa na trumpetu, pan Jelínek, což je syn legendárního táty Jirky Jelínka.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ano, byl u nás taky hostem, ano.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Motýl, a tak dál. Takže Jirka a rytmiku pan Karel Štolba, pianista, syn slavného otce z Komba Ústí nad Labem. Zdeněk Charlie Blažek, kterej je takovej populární malej muž, kterej vymetá teda orchestrů spousta.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ano, ten je vidět za tou svou kytarou, pokud ho nezakrejvá, protože jak je veliká ta kytara, tak je vidět ve spoustě kapel samozřejmě.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Ale nutno říct, že, a to platí pro všechny, že i když přijde někomu nějaká akce, tak vždycky preferujou ten Golem. Když nabídka, tak nejdřív Golem a teprve, když Golem má volno, tak jdou hrát někam jinam.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To je jasný, ale to jsi ještě nevyjmenoval všechny.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, potom bubeník Láďa Malina, ten hrál dlouhý léta u Vaška Hybše a od něj rovnou přišel sem teda a ten už je tady taky asi 15 nebo 16 let. A nejkratší je tady Franta Raba, basista, který hrál ve FOKu. A potom přešel teda na tenhle lehčí žánr a ten je tady 12 let.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
12 let.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Takže 12 let jsme to neměnili, to byla poslední změna, která se udála. A už nebudu nic vyměňovat, já jsem naprosto spokojenej a vyhovujeme si i jako po lidský stránce, žádný problémy, žádný nějaký hádky kvůli malichernostem. Klepu na stůl, já jsem naprosto spokojen.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
A máš pravdu. No, to ti řeknu, při raz, dva, tři, čtyři, pět, šest, sedm, osmi lidech, aby nebyly žádný třenice, žádný ponorkový nemoci, to si můžeš teda opravdu, Honzo, gratulovat.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Kapela Golem hraje v sestavě osmi lidí, osmi vynikajících instrumentalistů a muzikantů a právě proto, že jsou, že je jich osm a že každý hraje na jeden nástroj, čili v podstatě splňuje jaksi určitou část toho, toho partu, tak já nevím, jak se to, Honzo, řeší, když, dejme tomu, by se stalo, že někomu, jak se velice hezky lidsky říká, klekne auto a nedorazí a vy už musíte začít hrát, dá se nahradit třeba jeden muzikant, dejme tomu, nedorazí bubeník, nedorazí kytarista, nedorazí basista.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, pokud je to takhle kach, tak je to problém, protože když se to stane už na cestě někam, těžko zajistíš, aby někde v Praze někdo honem, honem sednul na auto a jezdil někam támhle na půl cestě do Ústí, to je fuk, kdekoliv. Ale musí zaklepat, nám se tohle to nestalo. A vždycky ty kluci prostě, i kdyby byli polomrtví, tak tam vždycky dorazej a to se stalo mockrát, že třeba někdo hrál s horečkou, nebo prostě nemocnej, že nemohl mluvit, kašel, ale vždycky se to podařilo nějak ustát, překonat. Nestalo se, že bychom zůstali viset. Nestalo. 

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Nejhorší by asi bylo, pakliže nehrajete teda s nějakým sólistou, viz Pepa Laufer, Ilona Csáková, nebo Petra Janů a další, tak zpívá Jirka Jelínek hlavně, že jo. Co by se stalo, kdyby on najednou naprosto ochraptěl, mohl by ho někdo zaskočit, umíš třeba jeho repertoár zazpívat?

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, ani bych si to nekejs teda po něm, ale musel by se ten repertoár trošku přizpůsobit, no. My tam máme řadu věcí, který jsou pojatý jako sborově, takže a řadu orchestrálek, takže bychom museli holt jako vyčlenit a nahradit to nějak tímhle způsobem. Jinak si to neumím teda.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ne, já bych to samozřejmě.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
My navíc ještě, to jsem možná měl podotknout, když jsme se bavili o tom obsazení, my sebou vozíme stabilně dívčí trio. Na všechny tyhle ty akce, nemyslím koncerty, jo, tam je to daný, že jo, tam je sólista Pepa nebo Petra, ale když nějaký akce, jako je ples, nebo já nevím, nějakej podnikovej ejchuchu večírek, tak tam vždycky beru tři zpěvačky. Jednak to trio zní krásně trojhlas.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
To bychom je měli jmenovat, protože jsou to opravdu výborný zpěvačky.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Jsou, no, tak vede Klára Zaňková, která kdysi skončila třetí nebo čtvrtá v takovejch těch soutěžích SuperStar, nebo mně už se to všechno plete. Ale ta byla velmi úspěšná a pak jsou to dvě děvčata, z nichž jedna absolvovala konzervatoř loni, tak jsme jí hráli absolvenťák a druhá končí letos. A to jsou Tereza Bergmanová, ještě studující, mimo jiný žačka pana Štolby, a Kateřina Gazdová.

/ Písnička /

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
S Golemem zpíval Pepa Laufer a tak mě napadá, jestliže je mým hostem a ještě chviličku bude kapelník Golemu Honza Václavík, jak to, že s orchestrem nezpívá tvoje paní, tvoje manželka, člověče. Vlasta Kahovcová, co.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, manželka už v podstatě nezpívá.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ona spíš maluje, viď.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Dá se říct, že výhradně. A občas si jde tak jednou za čtvrt roku zazpívat k Milanovi Černohousovi do vinárny U Stréců, tak si tam šoupnout takový ty standardky a to jí úplně stačí. Jí to uspokojuje.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Já vím, ona o tom povídala, no, ale taky nám tady říkala to a teď by mě zajímalo, jak to vidíš ty ze svý strany. Jak došlo vaše, vlastně k vašemu seznámení a sblížení, protože jestli se nepletu, tak když zpívala ještě s tvou kapelou, tak jste odjížděli do Německa a její maminka jí dala tobě na starost a takhle to dopadlo, jo.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, to bylo tenkrát angažmá asi na dva, nebo na tři měsíce, přesně si nepamatuju, ale bylo to do Rakouska. A jeli jsme spolu vlakem do Innsbrucku a vzpomínám si, že její máti mně kladla na srdce, ať jí jako ohlídám, no, tak jsem jí ohlídal, no.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Kolik let už ji hlídáš takhle?

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, 69.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Počkej, co?

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Od 69.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
No, proto, já jsem si říkal, že 69 let. Od 69.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
V 69. jsme se brali. Tak si to spočítej, no.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Spočítejte si to, milí přátelé.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
No, stačí to.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Ať vám to klape, ať vám to hodně klape samozřejmě a taky, ať klape hraní Golemu, protože to je kapela, která se moc dobře poslouchá, dokázali jste to i dneska v Tandemu, kdy jsme si poslechli pár nahrávek. Ty další, ty přijdou určitě, mimochodem nepřipravujete novou desku zase? Ta deska s Pepou Lauferem je moc pěkná.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Budu upřímný, teď momentálně ne, nepřipravujeme, ale tak nějak hovoří se, že bychom s Petrou měli zase něco udělat.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
S Petrou Janů.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Výhledově. Podklady pro to ještě žádný daný nebyly, ani jsme se nedomlouvali teda, jak by to mělo vypadat, ale myslím si, že to bude asi příští téma nějakýho natáčení.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Taková deska se připravuje samozřejmě dost dlouho, ale pak je to najednou prostě, zasedne se do studia a točí se. Tak to vás čeká.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Záleží na kvalitách těch hudebníků a ty tady nesporně jsou, že jo, takže.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Jak říkám, ať vám to, Honzo, vydrží.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
My máme, promiň, ještě, my máme takovou pověst, že jsou majitelé studií na nás docela naštvaný a říkají, když vy točíte hrozně rychle, to je špatnej obchod s váma.

Jan ROSÁK, moderátor
--------------------
Takže se platí málo frekvencí. No, jo, ať vám to takhle opravdu vydrží, znovu opakuju, protože to je samozřejmě vynikající muzika, kterou prezentuje Golem. Dnes byl jeho kapelník Honza Václavík hostem. Moc ti děkuju, ať se všechno daří.

Jan VÁCLAVÍK, kapelník orchestru Golem
--------------------
Já děkuju.
Spustit audio