Vizuální antisemitismus, příběh ručně psaných Tór a organizátorka uměleckého života Emma Maisel
Vizuální antisemitismus provází dějiny Evropy. Osud českých a moravských Tór prodaných do zahraničí. Organizátorka předválečného uměleckého života Emma Meisel.
Vizuální antisemitismus ve střední Evropě od středověku po současnost - jaké byly jeho podoby? O tom se mluvilo na konferenci, kterou pořádal Ústav dějin umění Akademie věd ČR. Vystoupil na ní i historik Michal Frankl z Masarykova ústavu a Archivu Akademie věd. Studoval karikatury Židů z konce 19. století a zkoumal, do jakého prostředí jsou zasazeny. Příspěvek natočila Terezie Jirásková.
Židovské muzeum v Praze je známé svými jedinečnými sbírkami. Méně se ví o tom, že část jich byla vyvezena do zahraničí. O dramatickém osudu vzácných ručně psaných svitků se dozvíte od Leo Pavláta.
Výstava, která připomíná zapomenutou osobnost předválečného uměleckého života, je v těchto týdnech k vidění v Teplicích. Jmenuje se Umění v nouzi? Soustřeďuje okolo stovky výtvarných děl vesměs z dvacátých a třicátých let minulého století, které vytvořili německojazyční umělci z Československa. Na výstavu se vydala Veronika Kindlová.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
![hurvinek.jpg hurvinek.jpg](https://regiony.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/4c83e43279b642121b870ce888c62be8.jpg?itok=5JPOJ2vm)
![](https://regiony.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/4247ad974925176a3765341e86733918.jpg?itok=ZPQ_6MMg)
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka